Search This Blog

Loading...

Sunday, September 23, 2012

Review : Pemanggang Ajaib Vantage

Holla! Salam Ahad! ;)
Assalamualaikum! 
masak ape ari ni kengkawan? ke beli je?
hewhew :P
ok ari ni cek nab nak cerita pasal periuk plak.
periuk ape?


alkisah nak jadi cite, awal september hari tu kene g kursus kat langkawi.
kemain menggigil kepala lutut kepala otak pon sama gegar!
semuanya gara2 kene kursus kat pulau n for sure la kene naik feri!
cantik sgt ke ko nak naik flight?
utk yg kenal aku for sure tau aku mmg penakut laut.
bukan takut siket2 hokeyyy~
Alhamdulillah semua baik2 je dah selamat pon aku sampai ke rumah ;)
maybe sbb feri langkawi ni besar compared to feri2 pulau2 lain.
so xrasa sangat la kegoyangan dia, cuma time balik je suspen sbb ombak kuat
yela petang pulak kan, masa pegi waktu pagi mmg xterasa.
dipendekkan cerita kakak2 aku yg pergi kursus ni dtg dr mcm2 
sekolah dari daerah gombak ni.
banyak kaum ibu dr set2 anak dara mcm aku.
dorang lebih eccited nak bershopping dr nak berjalan2 tgk langkawi etc.
time free x de slot pon depa duk plan nak shopping apa nak g mana bla3
so sebagai 1stimer dtg ke langkawi ni aku mmg jadi pengikut saje la.
kat sini mmg syurga shopping segala pinggan mangkuk 
sudu garfu periuk belanga kain batik coklat dll.


nak jadik cte ada sorang kakak dorm-mate aku ni duk cte pasal periuk ajaib
aku mmg pernah dengar tp xpernah berhajat nak beli, yelahh hg kemain mahal..
xmampu kakak tau kalau nak rembat yg ori tu..
memang pastu kalau duit da abis sblm gaji masuk, ko gigit je periuk tu haha!
agak2 x puas panggan la 2 3 batang jari jemari ko kannnss! HAHA
pastu akak tu duk kempen la kat langkawi mmg murah bagai. 
sampai kat Ismail Group tu terusla aku tanya salesboy kat situ..
(wahhhh nak sales boy je! yela sales girl sume sombong2 macam mintak kaki ok!)
dia tunjuk 2 jenis satu yg china mari satu lagu yg ada brand sket..
disebabkan beza harga rm20 je.
so kita amik yg ini...



the packaging
salesboy tu kata lebih untung kalau amik yg ni.
sbb dia kurang2 ada jenama.
pastu kalau kat luar langkawi memang ratus2 la perginya yg ni..
masa aku beli ni harga di rm99.
adik tu kata aku jimat rm100.
yeke?
wallahualam sbb aku mmg tak tahu harga kat kl brape.
tp kata akak2 aku mmg kat kl mahal.
ok berbaloi lah disitu sebab mak aku sgt happy dan puas hati dgn periuk ni!
blh dikatakan kebanyakkan dr kami beli periuk ni.
kayalah kau semail!



rupa bentuk dia dia atas dapur mak aku.
lg pon aku ske tgk warna dan rupa dia.
cantik! sedap plak mata aku tgk kan.
lg pon mmg sejak akhir2 ni aku suka warna merah 
kengkonon nak bg tau aku dare n loud la sgttt~ :P



ni 1st time mak aku masak guna benda ni.
masak yg sempoi2 je sbb nak cepat..
semua da kebuluran hahah!



Comment Mak aku:
mak aku kemain suka lah ngan periuk ni.
sampai malam tu kte org kuar p klinik pon dia asyik cerita pasal periuk.
dia kata senang nak masak ikan dia jadi sedap dll.
pastu senang nak cuci sbb dia x melekat kan.
aku plak tukang makan je.
so kalau mak masak memang la sedap kan.
nak2 ada air asam buat mencicah.
memang kalau Lee Min Ho lalu aku wat dek je. 
kekekekke


kat mana nak beli?
aku beli kat langkawi, dekat Ismail Group.
harganya RM 99
kalau china brand rm72 utk size plg besar so sangat alang2 kan..
baik la amik yg ni.. (kalau aku la)
so sape2 nak g langkawi tu ha cecepat la ko order ye mak jemah! ;)
lg pon aku tgk periuk ni blh dibeli secara on9 atau pon kat kedai2 berkenaan
mmg tengah berlumba2 mereka menjual kan..
trend pulak.. so pandai2la pilih ikut kemampuam memasing. :)

p/s: kalau nak beli pinggan mangkuk baik pegi wira.
sbb dia lebih murah berbanding saga ngan ismail group! 
aku sempat berjalan kat area situ je, idaman suri aku xpergi so aku tak tau. 
hewhew


till then, be good! 
Bye

1 comment:

Sharinginfoz said...

Nanti pi langkawi blh le beli nanti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...