Search This Blog

Sunday, October 14, 2012

Celoteh ahad ;)


Assalamualaikum! 
wahhh lama betul x update belog kan?
bussy la kakaq~~ hewhew
huuuu indahnya cuti kan, walaupon cuti sy tetap bekerja taw..
bekerja dimana?? 
DISINI

dalam apa pun aspek hidup kita PASTI akan ada saat jatuh dan bangun kan? xkisahlah alam kanak-kanak, masuk zaman remaja, zaman study, zaman dah bekerja, ketika sebelum sedang atau selepas berniaga, saat bercinta (ehh).. tp itu bukan sebab kenapa kte nak putus asa bukan? sebab hidup kite bukan terhenti disitu sahaja.. Kan ada pepatah yang berbunyi;


"sekali kau gagal, bukan bermakna kau gagal selama-lamanya"

pastu kalau banyak kali gagal acane ni?? rilex kakak abang adik mak cik pak cik. orang kata kalau banyak kali gagal tu sebab Allah nak bagi kita peringatan. mungkin bile dah tengah berjaya tu kita lupa kat dia ke, kite tersombong ke, terbongka lupa diri ke, terbajet bagus ke, terfeeling lebih ke kan.. nauzubillah la kan. sebabtu didatangkan ujian pada kita. ala macam kite kat sekolah lah, ada ujian march, exam tgh penggal, ujian julai/ogos, periksa akhir tahun, upsr pmr, spm, stpm exam kat U, exam naik pangkat blaaa3.. ;) kan kan kan?? hahah dasar cikgu asyik nak bg tau hal sekolah dia je.. dushh dushh! :P

mcm diriku ini lah.. kalau sy putus asa masa SPM dulu, mungkin sy xmampu nak merasa kehidupan sekarang. syukur alhamdulillah!! kehidupan sekarang semakin baik berbanding dulu. jauh lebih baik sebenarnya. :) terima kasih YaAllah atas peluang yg tak putus-putus diberi.sama ada peluang kecil mahupun besar. Asal sy bukanlah dr keluaga yg senang lenang, lg pula menetap di bandar besar KL subahanallah ni kan.pahit ok kalau tak berduit! tp Allah hadiahkan kami dengan mereka-mereka yg sangat ringan membantu dan membaja kami dengan huluran ikhlas yang tak ternilai harganya, sy berhutang budi dengan semua ahli keluarga terdekat, sahabat handai dan semua yg terlibat.. (mcm spech menang anugerah skrin palk.. achochooo :P) Kalau nak bayar hutang budi ni mahu sampai hujung nyawa pon belum selesai.. T_T 

ohh ye sy ada berhutang duit juga! ptptn la tettet censored la ape2 la kan! hahaha :P mohon Allah lapangkan rezeki sy utk bayar dan selesaikan hutang2 yg ado.. :)  harapan paling besar sy juga semoga Allah memurahkan lagi rezeki sy dan keluarga utk kehidupan yg lebih harmoni dan aman tanpa perlu melalui kembali saat getir dan sukar satu masa dulu. semua itu tersimpan kemas didalam jiwa dan emosi sy, satu pengalaman hidup yang melekat kuat dalam hati dan minda.. sy mohon kepada Allah murahkan lah rezeki ibu bapa sy, rezeki sy, adik-adik sy dan seluruh keluarga sy dan seluruh hambanya.. Rezeki bukan dalam bentuk wang ringgit je.. bile org sayang kita sejuk je mata tengok kita pon rezeki jugak. org jadi pemurah ngan kite pon rezeki jugak.. pendek kata segala kebaikan yg kita terima tu namanya rezeki.. kalau kurang baik maksudnya cobaan.. gagagaga.. ;)  

sebelum kite tutup entri meh nak share sikit beberapa ilmu yg sy dapat dr facebook :) 





 thill then, be good.
Asslamualaikum :)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...